Pe tarâmul de dincoace

Lucruri pe care le gândesc atunci când nu gândesc

Dar pana cand „In aceasta unitate fumatul este permis”?!

Posted by nedeia pe 30/03/2009

Ei bine, asta ma intampina de fiecare data cand intru in asa numitul City Cafe de la parterul cladirii. Acest City Cafe este restaurantul bar care ne deserveste pe noi, amaratii de deasupra lui, cu hrana si beutura, atunci cand nu reusim sa venim cu sufertasul si sa ni-l inghesuim in frigiderele neincapatoare pe care ni le ofera compania muma. Si este locul care, pana sa vina tampitii aia cu legea, oferea spatiu si pentru noi, tampitii ceilalti, nefumatorii. care vrem si noi sa putem hali o ciorba fara sane puta mainile , parul si hainele a mahoarce.

Ei bine, de doua saptamani, acest loc este unul 100% fumator. De cum intri te izbeste, daca decizi sa stai ti se face rau, iar cand iesi de acolo simti ca esti in putrefactie – si nu stii daca vine de la plamanii tai sau de la hainele imbibate. Veti spune „nu-ti place, nu intra” . Dar de cand au ajuns sa faca fumatorii legea ? de cand viciul a ajuns normalitate si noi, astia care nu vrem gudron in plamani si vrem sa nu murim de cancer pulmonar, suntem aia prosti care trebuie sa alerge sa isi gaseasca un colt linistit si aerisit sa manance o ciorba? De ce se dau legi in tara asta spre a profita hotii, mincinosii si viciosii? De ce nu putem macar manca in aer curat, dar ca zicem ca in baruri si cluburi, deh, e deja viciu si ” nu se face” sa interzici tigarile?

Am o mare mare problema cu sistemul din tara asta. Am fumat pasiv prea multi ani pentru ca nu am avut de ales. Am plamanii deja afectati de bronsite, de nu ma cred medicii ca nu fumez. Si poate ca fumatul pasiv a avut si el de-a face. De ce este normalitatea izgonita si reprimata de parca ar fi un rau, iar anormalul este ridicat la loc de cinste? De ce fumatorii nu vor sa inteleaga ca NU AU DREPTATE? Ca nu este dreptul lor de a fuma la mijloc, ci obligatia de a ii respecta pe toti cei de langa ei, de a nu fuma langa nefumatori FARA sa le ceara acordul, de a nu fuma intr-un loc unde SE MANANCA, de a nu fuma LANGA COPII sau femei insarcinate. De a nu fuma daca asta inseamna ca il deranjeaza pe altul. De unde pana unde dreptul lor de a se sinucide este mai puternic decat dreptul meu de a nu dori sa fiu ucisa?

32 răspunsuri to “Dar pana cand „In aceasta unitate fumatul este permis”?!”

  1. Mda… aici avem o problema de moralitate vs legalitate. Legalitate izvorata din tari in care moralitatea exista. Nu ca la noi.

    La noi fumatorii se revolta ca sunt discrimnati. Tu, fumator pasiv si cu haine imputite, nu ai dreptul decat sa existi. Dar orice handicapat, batran, pensionar, ungur, tigan, copil, negru…oricare din astia au mai multe drepturi decat tine. Ceea ce uneori mi se pare normal. Pentru ca in felul acesta recupereaza un handicap fata de ceilalalti. Dar fumatorii ce p…a mea handicap au? de ce sa nu am drepturi daca sunt alcoolic? de ce sa nu am drepturi daca sunt drogat… de exmplu sa intru in fata la coada la PECO (Petrom, Lukoil, petrom, Agip, Nea Miliardar SRL, etc) daca sunt la volan sub influenta bauturilor alccolice. Pai nu?

    Legal restaurantul ala are dreptate. Moral? Tara asta dpdv locuitori, mai ales lepre urbane, este de rahat. Este o corcitura intre ce este mai rau in AMERICA SUD, AMERICA NORD, EUROPA VEST, EUROPA EST si ASIA… Nu are nici macar 1% din puritatea ARCTICII… Poate doar marca ARCTIC.

    Imi pare rau pt tine… te-as chema la o marijuana dar m-ar aresta imediat. Chiar daca as fuma in casa

  2. junkee said

    Chiar daca am fumat pana de curand, iti dau dreptate doar partial. Legea cu privire la fumatul in localuri s-a schimbat de la obligativitatea patronului de a amenaja spatii pentru fumatori, la a limita localul doar la un singur tip: ori excusiv fumatori, doari exclusiv nefumatori.
    Astfel, am vazut ca au aparut peste noapte localuri destinate exclusiv unui singur tip de clienti. Adica… tot ca pana acum 2 ani, doar ca in unele nu se fumeaza deloc.
    Ideea nu e rea, in esenta, avand in vedere ca spatiile dedicate nefumatorilor erau mai mereu goale, insa,acum e si mai rau: ca fumator, niciodata nu am sa ma intalnesc cu prieteni nefumatori intr-un loc in care nu se fumeaza, iar ca nefumator, am sa ma gandesc de 2 ori daca mai vreau sa merg in vreo crasma prost aerisita.

    Bogdane… nu mai esti arestat pentru consum, ci doar penrtu posesie…

  3. junkee…
    Ai voie sa faci ce zici tu doar daca localul tau are sub 100 de locuri:)
    Cat priveste posesia spune-mi te rog CUM pot consuma ceva daca NU POSED…? macar pentru 1 minut?
    Iar eu ziceam ca o invit sa fumam…deci unul din noi, in speta cel care invita, trebuie sa posede acel ceva la care face invitatia…

  4. junkee said

    Asta cu 100 de locuri, nu stiu ce sa zic, poate na-m inteles eu bine… dar am vazut localuri care au cu mult peste 100 de locuri si tot sunt exclusiv destinate fumatului. Ma rog, in acte ar putea sa apara ca avand 50 de locuri….

    cat priveste partea cu posesia…. asta e frumusetea legii 🙂 inainte sa se introduca noua lege, erai arestat daca se dovedea si ca ai consumat, acum doar daca posezi. e oarecum similar cu se se intampla in america anilor ’70: nu aveai voie detii marihuana, dar daca o faceai si erai prins, primeai… vreo 5$ amenda ( mai intai fusese 40$ )….

  5. nu am sa incerc sa spun ca ne este indusa ideea ca fumatul o sa ne omoare in chinuri groaznice, aratand mai rau ca reclamele de pe pachete; sunt fumatoare si pot parea subiectiva. mi se pare anormala legea aceasta, era ok inainte, pentru ca delimitau spatiile (trecem peste faptul ca fumatorii erauin fata- deci toti nefumatori tot treceau prin fum), dar acum este alb sau negru-permis sau nu.
    o data cu legea s-au stricat si instalatiile de aerisire ;), asa ca eu, ca fumatoare, prefer un local unde nu am voie sa fumez, decat unul unde ma afum precum slanina.

  6. BogdanRa said

    Nu am nimic personal cu fumatorii… am cu aceasta „amoralitate” prin care eu sunt pus mai jos ca ei… de multe ori.

  7. nedeia said

    stii, nu as avea o problema daca :
    1. ar fi totul AERISIT cum trebuie si nu ar migra fumul la mine
    2. ar fi chiar asa de rau data persoanele care doresc sa fumeze sa iasa 3 minute la aer, asa cum am vazut in tot parisul?:-(

    sa nu ne intelegem gresit, taica-miu fumeaza, dar iese mereu pe balcon, se duce langa un geam, pe hol, nu ne afuma pe toti… deci SE POATE.

    iar daca aleg sa stau intr-un local unde se fumeaza, e alegerea mea, fumatoare sau nu. Dar mi se pare anormal sa nu exista un loc special pentru fumatori. era sa zic pentru nefumatori, de parca ei saracii ar fi de tinut izolati, ca paria :D. NU mi se pare normal sa existe un local in care se serveste mancare si unde sa fiu inundata de fum de tigara, fie ca ma duc sa imi comand ceva la pachet. un minut sa stai in acest City Cafe si esti afumat ca in club. e normal? nu. am mancat acolo timp de 20 de minute si de la 12:30 pana acum, 3:41 PM, nu a iesit mirosul din mine, din piele, din haine….

    inteleg sa le respect dorinta de a fuma, dar de ce sa nu mi se respecte mie dreptul la o viata sanatoasa, indiferent de locul unde decid sa mananc?

  8. junkee said

    cat despre fumatul afara…. in anglia dau faliment pe capete de cand s-a interzis cu desavarsire fumatul in localuri… dau faliment doar cele care NU au amenajat un spatiu pentru fumat… afara. Adica niste incalzitoare si un acoperis care sa ofere totusi un minimum de confort….

  9. BogdanRa said

    Fumul de tigara nu iese afara din local de frica lui Jack Bauer:)
    Asta este:)

  10. nedeia said

    si asta pentru ca profitul e mai important decat viata….

    in anglia insa mai e o problema. daca ai ceva de genul statie de autobuz, 3 pereti si un acoperis, se numeste spatiu inchis si nu au voie sa fumeze. ok, e un absurd, dar stim ca si englezoii au partea lor de stupizenie…

    pe de alta parte, ramane problema de fond, legata de bun simt, de buna crestere, si de bibilica celor de la conducere

  11. nedeia said

    @bogdan: asta poate in LA, ai vazut ca in NY au fost totusi atacuri teroriste… :))))) cu FOC SI FUM!

  12. junkee said

    In anglia se fumeaza oriunde nu exista usa…
    dar chiar nu asta conteaza. ma refeream la incalzitoarele pe baza de gaz, care iti permit chiar sa iei masa afara, la zero grade. Nu incurca, sunt dragute ca si piesa de mobilier, si au un randament foarte ridicat.

  13. BogdanRa said

    BTW… care ar fi vina MEA cand astept autobuzul ca o c…va fumeaza langa mine si vantul imi aduce fumul in nas. In statia RATB chiar nu poti sta oriunde… ca nu te mai sui… Sau mai sunt tzaranii aia care trag ultimul fum chiar cand se suie in autobuzul aglomerat (nu spu unde pica sau nu tigara) si expira fumul in autobuz….

  14. junkee said

    Aici nu am cum sa nu fiu de acord cu tine… ma deranja chestia asta inclusiv cand fumam… insa, ce facem cu cei care tocmai au baut si a 5 bere, si , ca sa nu miroasa acasa, flencane o ciunga usor mentolata? ca, sa fim seriosi…. lasa o dara in jurul lor de iti muta freza.
    Ne jucam de-a drobul de sare, acum….

  15. BogdanRa said

    Mda, sau care put a alcool, sau vomita…corect…deja o dam in diverse:) Dar macar asa am chatuit si noi

  16. junkee said

    pana una-alta… vine rpimavara si se deschd terasele:) cine mai are nevoie de baruri?

  17. nedeia said

    ce zice Bogdan tine de educatie. nici eu nu suport nesimtitii care trag un ultim fumsi se suie in masina si , in spatiu inchis, expira fumul .. si senzatia e de maxima placere…

    cei care au baut si se baga la o ciunga … macar au bunul simt sa incearca sa dreaga busuiocul :).

    da, combinatia de astfel de arome te darama de multe ori, si poate mai bine ar fi sa nu incerce sa se acopere… doar sa nu uite ce inseamna sa fii moderat :D.

    uite domnule unde s-a ajuns de la fumatul ritualic, de catre preotime, de-a lungul vremii :))

  18. junkee said

    si, culmea culmilor… preotii fumau hasis :))

  19. nedeia said

    @junkee: EXACT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :))

  20. junkee said

    Deci hai sa reformulam: n-ai avea nimic impotriva daca in city cafe s-ar fuma doar iarba, si nici n-ai mai fi atat de impotriva fumatului daca hainele ti-ar mirosi a marihuana…
    caci, vorba aia … everybody must get stoned

  21. nedeia said

    sincera sa fiu, nu am fumat iarba niciodata si nu stiu cum mi-ar mirosi hainele.

    as fi de acord sa fie ca si in Olanda coffee shop-uri, fumezi cat vrei acolo, e bar, bei un suc o bere, ce vrei matale. Asta mi-a placut la olandeji. Poti sa alegi sa intri acolo, sau nu, pentru ca e doar bar, nu si restaurant.

  22. nedeia said

    si am admirat inca ceva la hotelurile de afara: camera de nefumatori, e, tata, camera de nefumatori!! nu ai in tapiserie mirosul imbacsit, nu ai gauri in mocheta de la mucuri… eh…

  23. junkee said

    Ba pardon…. se si mananca in barurile lor…. chiar si in cafenele. ce-i drept, nu in toate. Inteleg foarte, foarte bine chestia cu fumatul ( e unul din motivele pt care nu mai merg in cluburi), insa sa scrie mare, negru pe alb: Acest restaurant este destinat EXCLUSIV fumatorilor.

  24. nedeia said

    da, dar in conditiile in care acest city cafe se afla la parterul unui office building de 13 etaje si e singura alternativacat de cat de a lua ceva de mancare din zona… ti se mai pare normal sa fie exclusiv pentru fumatori? ca mie nu….

  25. junkee said

    aici, recunosc ca ai dreptate.. intr-adevar se profita ( ca in restul romaniei dealtfel), de exclusivitate. zi-mi unde e office-buildingul asta si de maine vin si va vand eu mancare 🙂

  26. junkee said

    gata, am aflat. E in piata Charless de Gaulle, right?

  27. nedeia, daca discuti de city de la televiziune, ai altenativa sa mergi in parc. oricum iti recomanda o mancare normala de la green forum si nu painile lor.

  28. nedeia said

    nu, mai e un City Cafe :-).

    ideea e ca eu de maine fac pe dracu’n patru si consum conservele de ton in bucatarie, alaturi de ceilalti colegi galagiosi 🙂

  29. Lada tonul in pace ca e mai toxic decat carnea de pui…:) Fa si tu ceva acasa de mancare, ia la pachet… sau cattering…,..Serios, conservele chiar nu sunt sanatoase…

  30. nedeia said

    prefer ton in apa pentru moment… nu cred ca toate conservelede tin sunt pline de mercur 😀

    si, sincer, ajung la 21:00 acasa… tu chair crezi ca eu la ora aia mai stau sa gatesc? 😉

  31. BogdanRa said

    Nu ma refeream la mercur… Ci ma refeream la ideea de conserva. Si…ups, am uitat faza cu ora 21… cam nasol… am mai discutat-o noi candva… Dar ramane catteringul:) desi nici acolo nu stiu cata sanatate este. Eu am gasit ceva foarte fain langa mine, foarte ieftin, de 13 lei manac si prajitura de crema de zahar ars… Dar chiar ca deviem; eu am deviat primu recunosc!

    PS: azi de dimneata am bagat o halca mare de ficat d epui cu 2 oua si o cana de lapte…. asta asa ca sa fac foame:)

  32. nedeia said

    niet! nu catering, nu am incredere in ce fac ei si ce pun in mancare…. si mi se par prea scumpi 😦

    a, din cand in cand mai iau o pasta de la http://www.frufru.ro

Lasă un răspuns

 
