Pe tarâmul de dincoace

Lucruri pe care le gândesc atunci când nu gândesc

AJUTATI-MA!! Sunt mic, singurel si speriat si lupt pentru viata mea!!!

Posted by nedeia pe 21/09/2009

Pisi mic , gazduit de doamna Doctor

Pisi mic , gazduit de doamna Doctor

Nu stiu cum ma cheama. Am aproximativ 6 luni de zile, sunt tarcat precum un tigrisor gri si ma lupt pentru viata mea cu toate puterile.

Aseara treceam strada intr-o curba periculoasa si m-a lovit o masina . M-a durut atat de tare si am ramas in stare de soc ghemuit in mijlocul carosabilului, cu masini trecnad pe laga mine…. si pe deasupra mea… nu am fost niciodata in viata mea asa de speriat!!! La un moment dat am vaut o masina ca intoarce pe linia continua si se opreste brusc in fata mea… M-am speriat si mai tare cand din ea a coborat repede o tanti, a venit langa mine, m-a apucat cu grija si m-a asezat pe marginea drumului, pe iarba. Ma durea tot, nici eu nu mai stiu de ma durea, si mieunam intr-una, incercam sa ii spun ca am doua labute rupte si ca respir greu si sacadat. Cred ca tanti si nenea din masina au inteles, pentru ca m-au mangaiat si mi-au atins labuta din fata care era rupta…

M-au luat intr-o haina neagra si m-au suit in masina. Tot drumul am statin bratele acelei tanti care m-a mangaiat si mi-a vorbit si mi-a soptit ca ajungem in curand la medic, sa ma fac bine. m-am tot foit si am inceput sa respir din ce in ce mai greu, si nu imi gaseam o pozitia confortabila… mai ales ca abia tarziu tanti a remarcat ca am si o labuta din spate rupta, si a incercat si ea sa ma tina in brate pe haina care de acum era facuta ghemotoc, cum a putut ea mai bine, dat fiind ca ma zvarcoleam si plangeam de durere…

Tanti mi-a spus ca a durat o jumatate de ora, poate 40 de minute, sa ajungem la o clinica pentru pisicute pe Dorobanti, una unde erau si la ora asta medici in stare sa ma ajute (se inserase , era 8 seara). Cand am ajuns acolo eram atat de moale ca nu am mai fost in stare sa ma misc prea mult, eram doar ca prin vis atent la ce e in jurul meu.

Tanti m-a dus in cabinet . m-a asezat pe masa de metal si o doamna doctor impreuna cu un asistent, tare draguti amandoi, au inceput sa ma consulte… Mi-au pus in labuta un ac ce am ineteles ca se numeste branula, mi-au dat un anticoagulant, un fel de ser, si ce mi-or mai fi dat ei, si am inceput sa ma linistesc…

Tanti care m-a adus a stat mereu langa mine, ingrijorata, si ii multumesc mult ca a avut grija de mine, asa micut cum sunt eu si neatent la trecerea strazii…
Am ramas internat peste noapte in cabinet, sub supraveghere medicala. Am dureri foarte mari, am facut si pisu si cealalta treaba, iar doctorita cea draguta e un pic ingrijorata ca am urinat cu sange. E posibil sa ma fi lovit masina aia la rinichi…. E bine ca am iesit din starea initiala de soc, tanti doctor nu vroia ca eu sa aud dar a spus ca starea de soc e buna : ma poate ajuta sa imi revin, dar daca stau prea mult in ea nu e bine… si nici eu nu mai stiu cat timp am stat asa, de cand m-au lovit si pana tanti cea draguta m-a dus la doamna doctor…

Cumintel, cu branula

Cumintel, cu branula

In dimineata asta nu am vrut nici sa mananc si nici sa beau apa . Nu pot sa fac asta deocamdata, ma doare prea mult totul si doamna doctor imi da analgezice.  Stiu ca urmeaza sa ma duc la Spitalul Veterinar, unde sunt alti doctori foarte buni si inimosi, care imi vor face radiografii si, in functie de rezultate, doamna doctor de la clinica va decide ce urmeaza sa patesc… Probabil ca o sa fiu si operat, nu stiu nimic acum, dar tanti care m-a adus la clinica a promis ca ma viziteaza marti seara, pentru ca azi nu poate, asa ca o astept cu drag, poate imi spune o vorba buna… Poate imi spune ca mi-a gasit un camin cald, iubitor, in care sa pot sa fi ingrijit si sa imi revin.. Promit sa iubesc pe cel care ma va ajuta, sa fiu bun si bland, si sa pap tot ce imi da, sa ma las mangaiat si rasfatat…

===============

Dragii mei, aseara pe drumul national ce leaga targoviste de bucuresti am vazut un pisoi pe carosabil, ghemuit, lovit de o masina, dar inca in viata. L-am dus la clinica veterinara Di-Vet (www.medicveterinar.ro) deoarece au si urgente si 24/7, si ma rog sa ii fie bine si sa iti revina. Lupta pentru viata lui si m-a rugat sa public la mine pe blog povestea lui, si rugamintea de a ii cauta un camin iubitor . Si eu si el speram sa se faca bine si sa gasim un suflet cald care sa il poata ingriji cum se cuvine.

Am decis sa ii platesc spitalizarea, radiografiile , operatia, tot ce se poate pentru a mentine acest sufletel mic si singur in viata. Iar el, motanasul pe care l-am alintat tot drumul spunandu-i „puiutz”, lupta cum stie el mai bine. L-as adopta cu drag, dar momentan acest lucru imi este imposibil, asa ca daca voi puteti sa il luati la voi acasa, sau daca stiti pe cineva de incredere care il poate ajuta, va rog frumos contactati-ma, scrieti-mi pe blog un raspuns, si va voi tine la curent cu starea Puiutzului mic!

========

Update – 21 Septembrie ora 11:00

–-

Puiutzul s-a intors de la radiologie; intr-adevar ,are doua labute rupte si vor necesita interventie chirurgicala .  Doamna doctor va analiza situatia micutului si ma va contacta pentru a imi face o estimare asupra costurilor operatiei; are si o acumulare de aer sau lichid subcutanat, care s-ar putea sa se resoarba; micutul pare rezistent, sper ca are putere suficienta sa treaca peste asta.

Le-am cerut medicilor sa ii faca si un test de toxoplasmoza, il vor deparazita ei extern daca este cazul… Si daca supravietuieste si ficatul lui mai poate duce , probabil ca o sa continui cu tratamentele pentru ce alte boli ar mai putea avea… va tin la curent!

========

Update – 21 Septembrie ora 14:00

–-

M-au sunat cei de la clinica; exista o veste buna si o veste mai putin buna . vestea buna este ca labutele pot fi reparate chirurgical, se insereaza tijele. vestea proasta este ca s-a observatg faptul ca nu se sprijina deloc pe labutele din spate, si s-a remarcat o leziune la coloana vertebrala suspecta.

Maine se face din nou o radiografie si sa speram ca vestile vor fi bune si maduva spinarii nu este sectionata… Pentru ca daca nu este, sunt sanse sa fie salvat chirurgical… Alternativa este eutanasierea micutului, pentru ca nu i se dau sanse de supravietuire pe termen lunt altfel… Urineaza cu incontinenta, ceea ce inseamna ca problema este destul de serioasa; Din fericire nu urineaza cu atat de mult sange precum urina dimineata, asa ca sa speram ca toate re vor rezolva!

========

Update – 22 Septembrie ora 16:00

–-

Pisi cel mic s-a intors de la radiologie ieri. Vestile sunt imbucuratoare, maduva spinarii nu este sectionata! O alta veste buna este ca nici puricei nu are, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva era animalutul de casa al cuiva…

Am vorbit cu doamna Doctor, care era optimista in ceea ce priveste operatia, cu conditia ca puiutzul sa devina stabil hemodinamic, sa i se imbunatateasca starea generala asa incat sa suporte o anestezie generala. Membrele fracturate se pot repara (se vor introduce tije care sa ajute osul sa se refaca), nu mai tin minte care era cursul actiunii pentru leziunea de la coloana vertebrala, dar parca era  si acolo „de bine”.

Mai ramane ca cel mic sa iasa din starea de apatie. Este oricum un pisic bland, a fost foarte foarte cumintel tot timpul, nu a muscat, nu a zgariat pe nimeni, asa cum ar fi facut poate alte pisici in locul lui, cu atatea rani… L-am vizitat si mangaiat , i-am facut cateva poze. E o dulceata de motan, nu se poate sa nu te indragostesti de el la prima vedere! Semnul care m-a bucurat cel mai tare este spalatul. A inceput sa isi faca singur toaleta, ceea ce este un semn foarte bun. Inca i se administreaza alimentele pe cale artificiala, refuza sa se alimenteze, este tot incontinent, dar are senzatii tactile la labute, ceea ce ne face sa credem ca nervii picioruselor nu au fost sectionati in accident. Daca se va simti mai bine, cei de la cabinet ii vor face si o ecografie a organelor interne. acumularea de aer nu se stie inca de unde a provenit, daca era  datorata unei traume a pieli in timpul accidentului, pe unde a intrat aer, rana apoi vindecandu-se, sau daca provine din cavitatea toracala. Probabil ca tot la ecografie se va vedea.

Pana acum puiul mic este norocos. Sper sa isi foloseasca cu intelepciune cele 8 vieti proverbiale pe care le mai are :). Va mai atasez o ultima poza cu golanul si va tin la curent cu update-urile de 23 Septembrie.

Pisi o studiaza pe doamna doctor

======

Update 23 Septembrie 2009

Am fost din nou la nazdravan si, de dat asta, vestile sunt si mai bune! A mancat sia baut apa singurel ,ceea ce este un semn extraordinar de bun! Doamna doctor Iana Alecsandri mi-aspus vesela ca maine il operam, asa ca nu am ezitat sa semnez toate hartiile necesare :). Isi misca si piciorusul din spate (evident cel nefracturat) si, mai mult decat atat, toarcede fiecare data cand vede o prezenta umana. Vrea mereu mangaiat, alintat, rasfatat, si se impinge cu capsorul lui mic si simpatic in causul palmei, in cautarea a inca unei mangaieri 🙂

I-am mai facut cateva poze si cu ocazia aceasta l-am vazut si rostogolindu-se de pe o parte pe cealalta. Deci se poate! Blanita e moale si curata, a tras si un mic mieunat la un moment dat, in cersetoria de atentie. Eu tot sper ca m-a recunoscut si ca si-a amintit ca l-am adus la medic…. desi cred ca mai mult e vis cu ochii deschisi ca motanelul sa nutreasca ceva afectiune pentru mine. Poate, mai degraba, pentru doctorii de la clinica , dintre care o amintesc si pe d-na doctor Selda Curtseid (sper ca am retinut bine numele de familie, daca nu – scuze anticipate), pe domnul asistent al carui nume nu il cunosc, pe domnisoara asistenta care m-a ajutat astazi sa il vad de cateva ori .. Tot personalul clinicii, pentru ca banuiesc ca flacaul e deja vedeta pe acolo 🙂

Maine pe dupa amiaza ne operam deci . Am emotii , sper sa se recupereze bine sisa fie din nou agil si sprinten. Si sanatos.

Mai jos cateva poze de azi cu golanul. Am folosit blitz-ul , asa ca pupilele sale vor fi ceva mai inchise 🙂

P1010099P1010100P1010101P1010102P1010103P1010104P1010106P1010107P1010109P1010108

–-

 

 

Il mai stiti cumva pe zdreanta? 🙂

 

Pisicul mic si tras la fata, lovit, operat… si cu stapan? 🙂

 

Avem mai jos toata galeria lui de poze 🙂 Ultimele sunt cele mai noi 🙂 – multumiri Adrianei pentru ele si pentru generozitatea de care a dat dovada!

 

30 răspunsuri to “AJUTATI-MA!! Sunt mic, singurel si speriat si lupt pentru viata mea!!!”

  1. […] din masina au inteles, pentru ca m-au mangaiat si mi-au atins labuta din fata care era rupta… continuare Din ciclul…Chiar am nevoie de ajutorZodia ghinionuluiOchi pentru ochi, dinte pentru […]

  2. nedeia said

    Update:

    M-au sunat cei de la clinica; exista o veste buna si o veste mai putin buna . vestea buna este ca labutele pot fi reparate chirurgical, se insereaza tijele. vestea proasta este ca s-a observatg faptul ca nu se sprijina deloc pe labutele din spate, si s-a remarcat o leziune la coloana vertebrala suspecta.

    Maine se face din nou o radiografie si sa speram ca vestile vor fi bune si maduva spinarii nu este sectionata… Pentru ca daca nu este, sunt sanse sa fie salvat chirurgical… Alternativa este eutanasierea micutului, pentru ca nu i se dau sanse de supravietuire pe termen lunt altfel… Urineaza cu incontinenta, ceea ce inseamna ca problema este destul de serioasa; Din fericire nu urineaza cu atat de mult sange precum urina dimineata, asa ca sa speram ca toate re vor rezolva!

  3. Adriana said

    Buna Nedeia, eu sunt din Sibiu si de cand am citit despre pisoi pe blogul lui Brylu am facut tot ce am putut ca linkul sa ajunga la cat mai multa lume, mai ales din Bucuresti. Inca nu a aparut nimeni, dar continuu campania. Insa voiam sa iti spun ca daca nu se gaseste nimeni intre timp si daca o sa se faca bine il iau eu. Ideal ar fi sa gasim pe cineva din Bucuresti, insa daca nu reusim..e probabil singura posibilitate, pentru ca nu pot sa il las asa. Astept update-urile!

  4. brylu said

    dragul de el. da Doamne sa aiba noroc si sa treaca cu bine peste asta. scumpul…

  5. nedeia said

    ultimul update e vesel; l-am adaugat in textul povestii 🙂

  6. nedeia said

    @Adriana

    Multumesc tare mult pentru mesaj! Eu inca mai sper sail pot adopta eu, dar daca nu voi putea , cu drag fac cumva sa ajunga la tine!

    Si multumesc inca o data pentru tot ajutorul tau! Si lui Brylu!

  7. Adriana said

    Nedeia, de ce anume depinde decizia ta de a-l adopta sau nu? Asta ca sa stiu daca ii mai caut camin in Bucuresti pe la cunostinte sau nu.

  8. Anca said

    Salut,
    foarte trista povestea pisoiului..si cati n-or fi ca el 😦
    Te rog sa ne mai tii la curent cu starea lui..ce mai face? Mananca? E asa de simpatic saracutul..

  9. nedeia said

    @Adriana
    Ti-am raspuns pe mail, pentru ca nu pot publica pe blog motivul 🙂

  10. Anca said

    Cum a decurs operatia? Ce face piticul?

  11. nedeia said

    update aici ca nu am timp de editare 🙂

    URAA

    operatia a decurs bine. la 18:00 era inca sub efectul anesteziei, piciorushele s-au reparat :). Ma duc sa il vad maine 🙂

  12. Codruta said

    Buna, Nedeia 🙂

    Am dat si eu link-ul la cat mai multa lume. Din cate imi dau seama, pisoiul e departe de locul in care stau eu, daca n-ar fi asa, l-as lua eu – imi plac motanii, imi plac in general pisicile tarcate (care sunt printre cele mai „bune” pisici 😉

    De unde esti, de fapt? In ce localitate este pisoiul acum?

    Si de ce ti-ar fi imposibil sa-l pastrezi, daca ti-a devenit drag? Pisicile sunt FOARTE adaptabile – eu am una care, saraca, a reusit sa faca fatza pana si la regimul meu ciudat de viatza, deja are peste un an si jumatate si a indraznit chiar si sa-mi faca, asta-primavara, 4 pisoi 😉

  13. Anca said

    Ma bucur tare mult, sper sa fie bine in continuare, sa se faca sanatos si sa creasca mare!

  14. Adriana said

    Buna Nedeia, care mai sunt noutatile? Cum se simte pisoiul? Verific zilnic blogul, dar din 24 nu mai stiu nimic de el…

  15. Anca said

    Da, spune-ne cum se simte, ce-i face piciorul, daca e mai vesel..

  16. nedeia said

    mii de scuze 🙂
    am plecat si eu in concediu si am uitat sa pun ultimul update 🙂

    1. pisi e foarte bine, mananca, se spala, bea apa, se sprijina pe labutele operate
    2. mai facem caeva analize si apoi in doua luni scoatem tija 🙂

    Deocamdata este inca in gazda sub supraveghere medicala 🙂

  17. Anca said

    Ce face pisoiul? Si-a mai revenit? Ce se va intampla cu el?
    Asteptam vesti 🙂

  18. nedeia said

    Si am venit si dintr-un concediu de 2 saptamani, dintr-un loc unde nu e semnal de telefon decat putin si unde netul mai mult nu merge.

    Vestile sunt cat se poate de bune (in afara de bugetul meu din ce in ce mai ruinat :)) )

    Pisi mic (inca nu are nume, o voi lasa pe viitoarea stapana sa il numeasca) e vioi, mananca, se foieste, e cooperant, se alinta, toarce, face deci tot ce trebuie sa faca o pisicuta tanara de 6 luni de zile in procesul de recuperare.

    Singura neplacere este antibioticul zilnic pe care trebuie sa il ia pe cale orala, si pe care il ia cumintic, pentru suspiciunea de toxoplasma (testul trebuie repetat intr-o luna). Deci si pe partea asta vestile sunt bune, pentru ca se trateaza si am inteles de la medici ca poate fi tratat si acasa 🙂 (mai ales daca ia pastilutele pe gurita)

    O sa ma duc azi-maine sa il vad, depinde de cum ma simt in stare sa ies in casa sau sa stau 🙂

  19. Adriana said

    Cred ca pe pisi mic o sa il cheme..Jazz 😉

  20. nedeia said

    sa ne traiasca golanul 🙂

  21. nedeia said

    excellent news!

    1. pisi e bine in noul hotel, se poate misca, dar il trag alte pisici la joaca si el inca nu are voie, deoarece mai schioapata un pic de labutza din fatza (probabil ca durerea initiala a fost destul de mare incat acum instinctiv se abtine, iar tija pusa poate il jeneaza un pic, fiind mai lunga )
    2. mananca, bea, iubeste litiera. se rasfata ca un paşă
    3. maine dimineata pleaca spre Sibiu, catre stapana sa iubitoare 🙂 Adriana, te felicit pentru marinimia de care ai dat dovada! Sper ca Jazzie cel mic sa te unga pe suflet, sa fie cuminte si la fel de alintat cum il stiu eu 🙂

  22. Codruta said

    Adriana, Nedeia, ce mai face pisi? 🙂

  23. nedeia said

    Draga Codruta,

    Pisi a ajung la Sibiu, la noua lui casa :). Din cate am inteles este foarte fericit si alintat, astept din nou vesti si poze in acest weekend :D. E mai grasun si parca mai implinit , miauna si vrea alintat, stie unde ii e litiera si si-a gasit un loc in biblioteca si altul pe canapea 🙂

  24. Anca said

    Ce frumos e! Ca un tigrisor 🙂

  25. nedeia said

    Pisi cel mic nu maiare tija de la labuta din fata!!!

    A fost si sterilizat si acum este bine si sanatos la casalui din Sibiu, unde este un mare smecher si un alintat si un drag! Astept poze noi 🙂

  26. Orin said

    Foarte frumoasă povestea ta! Şi, ca să vezi ce mică e lumea, Adriana, stăpîna lui Jazz, este prietena colegei mele de serviciu, Silvia, care se îngrijeşte de pisicuţa noastră! Cu aşa oameni îţi vine să zîmbeşti mai des! 😉

  27. nedeia said

    cu adevarat e mica lumea :-). sper sa gasiti si voi pentru pisi mic un camin …. putine lucruri sunt la fel de dureroase precum un animal ranit care nu poate exprima ce simte….

  28. Clinica Di Vet Medical, Dr Iana Alecsandri si intreaga echipa, multumesc pentru apreciere si pentru cooperarea continua si neconditionata, lucru care ne-a ajutat in mod esential sa facem tot ceea ce depindea de noi pentru Jazz. Multumim Nedeia pentru sufletul tau bun si nobil, mai ales pentru omul rabdator si intelept care esti.

  29. nedeia said

    Noi va multumim, doamna doctor 🙂

    Ca staus Update, Jazz e un nebun si jumatate, o jucarie vie – cand alintata de numai poti scapa de el, cand nebuna de legat :). Isi protejeaza inca labuta din fata cat poate, desi calca pe ea si cand se joaca nu are probleme – se fereste cat poate sa se sprijine pe ea si nu o foloseste in lupte , renunta daca il stresezi :). Cu cealalta laba nu are probleme in a te ataca si a se pozitiona 🙂

    S-a mai ingrasat un pic, cred ca duce dorul libertatii de afara:). In rest, dupa colorit si comportamentul dual, zici ca e un motan bengalez 🙂

    Are parte de doi stapani foarte iubitori, nu cred ca mi-as fi putut dori altfel de oameni pentru el 🙂 in afara de mine, evident :))

  30. Codruta said

    Vai, saracu’ pisoi! l-ati salvat ca sa-l castrati, halal „dragoste” 😀

Lasă un răspuns

 
